Propozice Český běh žen Ostrava 2025 *
ZÁKLADNÍ INFORMACE
Pořadatel: Sdružení sportovních klubů Vítkovice, z. s.
Datum konání: sobota 25. 10. 2025 od 8:00 hod
Místo konání: Městský stadion Ostrava – Vítkovice, Závodní 3000/86b
Prodej startovného od: 1. 12. 2024
On-line registrace: od 1. 2. 2025 (uhrazené startovné se nevrací, je ale možné změnit trasu nebo přepsat startovné na jinou osobu prostřednictvím emailu info@zatopekmaraton.cz. Změnu lze provést také na místě u prezentace. Nejpozději ale 1 hodinu před startem.)
Kapacita závodu: 2025 (seznam účastníků bude uzavřen při registraci uvedeného limitu)
Čas prezentace dny před závodem: bude upřesněn
Čas prezentace v den závodu: Městský stadion v Ostravě-Vítkovicích, maraton, ½ maraton prezentace nejpozději 45 min před startem
Čas konání: 8:30 – start prvního závodu
Čas ukončení závodů: přibližně 16:00 hod
Start a cíl závodů: Městský stadion v Ostravě – Vítkovicích, dráha atletického oválu
Součást seriálu: žádný ze závodů není součástí žádného seriálu
Značení trasy: Trasa bude značena šipkami a tabulkami na komunikacích
HARMONOGRAM DNE ZÁVODŮ
Prezentace den před závodem 24. 10. 2025
(Zde si vyzvednete startovní číslo, tričko startovací balíček apod. S kopií vašeho osobního dokladu jej může vyzvednout i někdo pověřený za vás, pokud vy zrovna nemáte cestu a chcete ušetřit čas. Startovní číslo, které obdržíte má na zadní straně čip, v pěnovém lepícím proužku. Čip je součástí startovního čísla, je přilepen na zadní straně čísla trvale. Prosíme, zásadně neodlepujte a umístěte NA PRSOU!)
Prezentace v den závodu 25. 10. 2025
7:00 – 9:45 hod. (místo bude upřesněno) - prezentace všech závodů
(Prezentace závodů na 10 km, ½ maratonu a maratonu bude ukončena vždy nejpozději 45 minut před zahájením konkrétního běhu)
Závody – starty
8:30 – 10:45 hod.
Ukončení
Přibližně do 16:00 hod.
ČASOVÝ POŘAD
Závod | Warm up | Místo Warm Up | START |
Rodinný běh | 8:10 | Rozcvičovací stadion | 8:30 |
Maraton | 8:55 | Hlavní plocha u startu | 9:10 |
Půlmaraton | 9:15 | Hlavní plocha u startu | 9:20 |
10 km | 9:15 | Hlavní plocha u startu | 9:30 |
5 km | 10:10 | Rozcvičovací stadion | 10:30 |
2,5 km + 2,5 km NW |
10:30 | Rozcvičovací stadion | 10:45 |
Časy vyhlašování a tomboly:
Budou upřesněny.
8:00 - 16:00 hod– celodenní doprovodný program – sportovní zóny na rozcvičovacím stadionu, soutěže, stánky s pestrým občerstvením, workshopy, hudební produkce, expo
DÉLKY TRATÍ
5 km, 2,5 km, 2,5 km NW – pouze pro ženy, účastnice Českého běhu žen Ostrava
Rodinný běh – 900 m – bude rozděleno na 2 běhy dle počtu přihlášek a věku účastnících se dětí
10 km – převýšení 18 m
KATEGORIE ČESKÝ BĚH ŽEN OSTRAVA
ŽENY 2,5 km běh, 5 km běh
Z34: do 34 let (do roč. 1990)
Z44: 35 - 44 let (roč. 1989–1980)
Z54: 45 - 54 let (roč. 1979–1970)
Z55: 55 a starší (od roč. 1969)
ŽENY 5 km týmy (tým tvořen vždy 4 běžkyněmi)
Jen absolutní
NORDIC WALKING
V závodě NW nejsou rozlišovány věkové kategorie. Vyhlášeny jsou první tři závodnice v absolutním pořadí.
KATEGORIE 10 km
(jen informativně, jsou součástí samostatných propozic)
Vyhodnocované kategorie
19 - 34 let (2006–1991)
35 - 44 let (1990 – 1981)
45 - 54 let (1980 – 1971)
55 - 64 let (1970 – 1961)
65 a starší (1960 a starší)
KATEGORIE 10 km týmy
(tým tvoří vždy 4 běžci, jejich časy se sčítají)
Jen absolutní.
STARTOVNÉ
Rodinný běh
(rodiny s dětmi nebo děti samotné)
900 m .. zdarma
Český běh žen Ostrava
2,5 km NW + 2,5 km běh + 5 km běh sólo + 5 km týmové běhy (tým tvořen 4 běžkyněmi)
- Do 30. 4. 2025 .. 750 Kč (25 EUR) / tým na 5 km 2 800 Kč (115 EUR)
- Do 30. 9. 2025 .. 850 Kč 28 EUR) / tým na 5 km 3 200 Kč (130 EUR)
- Do 20. 10. 2025 .. 1 000 Kč (42 EUR) / tým na 5 km 3 800 Kč (155 EUR)
- Na místě 25. 10. 2025 .. 1 200 Kč / tým na 5 km 4 600 Kč (185 EUR)
10 km
- Do 30. 4. 2025 .. 750 Kč / 25 EUR
- Do 30. 9. 2025 .. 850 Kč / 28 EUR
- Do 20. 10. 2025 .. 1000 Kč / 42 EUR
- Na místě 25. 10. 2025 .. 1200 Kč /50 EUR
Týmový běh na 10 km
- Do 30. 4. 2025 .. 2 800 Kč / 115 EUR
- Do 30. 9. 2025 .. 3 200 Kč / 130 EUR
- Do 20. 10. 2025 .. 3 800 Kč / 155 EUR
- Na místě ¨25. 10. 2025 .. 4 600 Kč / 185 EUR
STARTOVACÍ BALÍČEK
- start v závodě na trati dle výběru
- originální tričko značky Macron pro všechny zaregistrované do 30. 9. 2025 (později dle možností pořadatele)
- finišerskou medaili nebo dárek pro všechny doběhnuvší
- startovní číslo na jméno dle přihlášené trati při registraci do 30. 9. (závodníci přihlášení na místě prezentace obdrží startovní číslo bez specifikace)
- pro týmové běhy možnost uvedení vlastního loga na startovní číslo
- elektronické měření času – nevratné čipy jsou součástí startovního čísla, prosím nestrhnout, nepoškodit!!!
- mezičasy po cca 10 km
- občerstvení na trati vždy po cca 5 km
- občerstvení v cíli závodu
- individuální fotografii ze závodu
- pitný režim
- e-diplom
- sms výsledkový servis
- tombola o hodnotné i veselé ceny – slosovatelné je každé startovní číslo
- bohatý doprovodný program po celý den
- šatna, sprchy, toalety, úschovna zavazadla
- zdravotnická služba a telefonní číslo na nouzovou linku
- péče fyzioterapeuta, maséra zdarma
- tejping zdarma
- pojištění
ORGANIZACE STARTU/CÍLE
- Starty budou startovány hromadným startem na hlavní ploše Městského stadionu.
- V prostoru cíle bude omezen vstup neautorizovaným osobám.
- Závodníce po proběhnutí cílem pokračují MIX zónou mimo soutěžní dráhu.
- V každém závodu pojede před prvním a za posledním závodníkem cyklista pověřený organizátorem.
ÚSCHOVNA ZAVAZADEL
Úschova zavazadel je zajištěna v areálu Městského stadionu. Místo bude upřesněno.
TECHNICKÉ ZÁZEMÍ
Ve startovním/cílovém prostoru jsou k dispozici převlékárny, toalety a sprchy.
Na trati jsou k dispozici WC dle pravidel.
PARKOVÁNÍ
Parkování před Městským stadionem v den závodu nebude umožněno, doporučujeme dopravu MHD, parkování vozidel bude možné v blízkosti stadionu u Ostravar Arény. Ceny parkování jsou určeny parkovacími automaty, které pořadatel nehradí.
UBYTOVÁNÍ
Pro závodníky, kteří by chtěli využít ubytovací služby, je možnost hotelového ubytování v blízkosti stadionu v hotelech Clarion a Puls. Nabídka ubytování bude zveřejněna na webu závodu.
SPECIFIKACE TRATÍ
Přesné specifikace tratí naleznete na webových stránkách www.ceskybehzen.cz.
ČIPOVÉ MĚŘENÍ ČASŮ
Čas závodu se měří pomocí čipové technologie. Čipy jsou umístěny ve startovních číslech a jsou nevratné. Startovní čísla musí být umístěna na hrudi závodníka, ne na zádech. Čipy prosím neodlepujte, nepřehýbejte, nepřelamujte ani jinak nepoškozujte, jinak hrozí nezměření času.
Čas v závodě bude měřen při průběhu startem a při průběhu cílem. Z těchto časů do výsledků zobrazíme dva časy. První čas je čas od výstřelu ze startovací pistole a dle atletických pravidle se dle něj určuje pořadí závodníků pro vyhlášení výsledků. Druhý čas, tzv. REAL TIME (většinou jde o ten lepší čas) je čas od průběhu startovacím kobercem.
OBČERSTVENÍ
V cíli závodu budou mít všechny závodnice k dispozici vodu a u stánku po výstupu z MIX zóny banány a koláčky.
VĚCNÉ CENY
Věcné ceny budou uděleny pro první tři závodnice v každé vyhodnocované kategorii.
VÝSLEDKY A DIPLOMY
Výsledné časy s umístěním budou zaslány po doběhu sms na telefonní číslo závodníka. Je tedy nutné uvést své telefonní číslo do registračního formuláře. Kompletní výsledky najdete v elektronické podobě na www.zatopekmaraton.cz.
Diplomy budou ke stažení na webových stránkách závodu. Na diplomu bude uvedeno vaše jméno, umístění a výsledný čas. Prosím, uvádějte do registračního formuláře správné a úplné informace.
ZÁCHRANNÁ SLUŽBA
Lékařská záchranná služba bude k dispozici po celou dobu závodu na startu, v cíli, na každé občerstvovací stanici a v průběhu trati. Tato lékařská služba je zaštítěna MUDr. Kateřinou Kiškovou a jejím týmem. Nouzové číslo na tuto službu bude vyvěšeno na určených místech v areálu stadionu a bude součástí startovacího balíčku.
HLÍDÁNÍ DĚTÍ
Pro zájemce bude připraveno profesionální hlídání dětí po dobu závodu zdarma. Místo bude upřesněno.
DALŠÍ ORGANIZACE
Organizační pokyny – parkování, příjezdové trasy, doprava MHD, plán areálu, a další - k závodu budou zaslány účastníkům 14 dnů před závodem na email uvedený v registraci k závodu a budou zveřejněny na informačních kanálech závodu.
Přístup pro diváky bude umožněn hlavním vstupem na stadion, ale z důvodu výběhu a doběhu závodníků doporučujeme vstup zadní bránou od OSTRAVAR Arény, případně tzv. „Boltovou brankou“ na rozcvičovací stadion ve směru od hotelu Clarion.
PRAVIDLA
Závod se řídí pravidly World Athletics a Nordic Walking.
Nebude umožněn start závodníkům, kteří jsou zjevně pod vlivem alkoholu, drog nebo jiných omamných látek.
V průběhu závodu není dovoleno používat závodníky jakékoli dopravní prostředky včetně MHD.
Není povoleno užívat jakákoliv vozidla, včetně kol, koloběžek, apod. na trati v průběhu závodu.
Není povoleno zkrácení a změna trasy.
Dle pravidla 144 WA je považováno za nedovolenou dopomoc udávání tempa závodníkovi jinou osobou, která není oficiálním závodníkem tohoto běhu včetně trenéra.
Všechna tato jednání můžou dle pravidel WA vést k diskvalifikaci závodníka, včetně možného zákazu startu v dalších ročnících.
Písemné protesty týkající se průběhu a jeho výsledků přijme hlavní rozhodčí v den závodu do 30 minut od vyhlášení oficiálních výsledků. Protesty přijaté po tomto termínu nebudou zváženy.
* Pořadatel si vyhrazuje právo na změny