FOTO ZE ZÁVODU
E-DIPLOM
VÝSLEDKY

NOVINKY

26. 03. 2019

Sauvakävely? Sauvakävely!

Pojďme na to. Věděly jste, že:

... Sauvakävely je ve finštině Nordic Walking tedy severská chůze

... právě ve Finsku se tento skvělý sport narodil

... NW můžete provozovat celý rok, kdekoliv a ve všech věkových a výkonnostních skupinách a zvláště pak, když vaše klouby trpí během, je NW skvělým řešením?

... s NW se z klasické chůze stane vysoce účinný trénink celého těla a to bez zvláštních nároků na vybavení?

... se NW vyvinul z lyžařského běhu?

... i vrcholoví běžci na lyžích a biatlonisté využívají NW k letnímu tréninku?

... tepová frekvence při NW se nachází v oblasti, ve které se lze dlouhé hodiny cítit dobře, a přesto je spotřeba energie velmi vysoká, stoupá až k 85 % MTF a vy hubnete?

Takže je jasné, že kdo nemůže běžet nebo se ještě běžet ostýchá, musí to zkusit na Českém běh žen s holemi. Abyste se na vše mohly co nejlépe připravit, užít si to a dělat vše správně, čtěte dál. Naše kolegyně, pravidelné účastnice Českého běhu žen, Alena Pobořilová a Kristýna Schejbalová, které Nordic Walkingu zcela propadly a vědí o něm snad úplně vše, pro vás připravily podrobné informace.

V prvé řadě, NW není trekking. TREKKING JE TURISTICKÁ CHŮZE.

Trekkingové hole jsou poměrně masivní, mají modelované madlo a obyčejné poutko. Hole používáme zejména jako oporu a k udržení rovnováhy. Trekking patří do těžkých svažitých terénů, na horskou a vysokohorskou turistiku, obdobně JAKO SJEZDOVÉ LYŽOVÁNÍ nebo SKI ALP. Velmi vhodný je i pro osoby s poruchou rovnováhy nebo se zásadními zdravotními problémy (velmi staří lidé, velká obezita apod.)

NORDIC WALKING JE ZDRAVOTNÍ KARDIOFITNESS

třeba jako spinning nebo H.E.A.T., ale spojený s pohybem v přírodě. Nordic walkingové hole jsou lehké a pružné, mají hladké madlo a místo poutka rukavičku. NW hole používáme aktivním odrazem šikmo vzad. Nordic Walking patři do příjemných rovinatých mírně zvlněných terénů, obdobně JAKO KLASICKÉ BĚŽKY.

V čem se tedy tak zásadně liší TREKKING od NORDIC WALKINGU?

Obě aktivity jsou v přírodě, ulevují kloubům, čistíme hlavu, jsme v pohybu, tělo pracuje. A právě v práci těla je ten zásadní rozdíl! Od pasu dolů se téměř neliší. Hlavní rozdíl nastává V ZAPOJENÍ HORNÍ ČÁSTI TĚLA a to se projevuje ve ZDRAVOTNÍCH BENEFITECH ve prospěch NORDIC WALKINGU.

Při TREKKINGU svíráme trvale pevně madla holí,

ruka se pohybuje hlavně v lokti, tím dochází k napětí v oblasti krční páteře a ramen, zádové svalstvo a svalstvo vytvářející korzet kolem páteře se do pohybu zapojuje jen minimálně, prsní svalstvo zůstává ve zkrácené poloze. Obtížně a s námahou dosahujeme větší rychlosti, pokud nám o ni jde, a v režimu spalování tuků při běžné kondici obvykle vydržíme jen nárazově.

Při NORDIC WALKING hůl téměř nedržíme,

ruka se pohybuje v uvolněném rameni a v zápěstí. Dlaň jde daleko za linii beder, kde hůl vypouštíme úplně z ruky. Při střídavém pohybu trup mírně rotuje, pravidelně uvolňujeme a zapojujeme oblast krční páteře, zádové svalstvo a svalstvo vytvářející páteřní korzet. Každým krokem dosahujeme SPIRÁLNÍ STABILIZACE PÁTEŘE, zkrácené PRSNÍ SVALSTVO SE PROTAHUJE. Celkové zapojení svalstva těla stoupá až na 90%. Pokud nám jde o větší rychlost chůze, dosáhneme při správné technice NW a běžné kondici v pohodě rychlosti cca 6,5 km/hod. Po cca 15 min. chůze Nordic Walking jsme v režimu spalování tuků a s příjemnými pocity a dlouho v něm vydržíme.

 

 

Trekking / Nordic Walking

technika Nordic Walking

spirální stabilizace při Nordic Walking

 

Pro AKTIVNÍ KARDIOFITNESS

spojené s pohybem ve volné přírodě VOLTE NORDIC WALKING. Tenhle intenzivní, rytmický a aerobní pohyb si užije každý, výkonnostní sportovec i začátečník, mladý člověk i lidé ve vyšším věku.

NORDIC WALKING je skvělá alternativa pro ty, kteří mají rádi pohyb ve volné přírodě, a chtěli by přitom udělat něco VÍC PRO SVÉ ZDRAVÍ. To musíte to zkusit!

Pokud chcete vědět ještě víc a naučit se chodit takřka dokonale, obě instruktorky, Alena i Kristýna, se vám rády budou věnovat.

Kristina Schejbalová

kristina.schejbalova@seznam.cz

tel.: 724 040 055

facebook.com/zelenatelocvicna/

 

Alena Pobořilová

ali.knapova@centrum.cz

tel.: 724 083 035

www.chodimespolu.cz

 

No a malá výzva na konec. Umíte říct SAUVAKÄVELY? Pochlubte se na našem Instagramu. Stačí nahrát krátké video a dát hashtagy #ceskybehzen #sauvakavely.

Nejvíc lajků odměníme :o))